مراحل دریافت نگهبان محله: مراجعه حضوری به موسسه خدمات حفاظتی مراقبتی امنیت آوران اقتدار تهران و پر کردن فرم درخواست نگهبان محله
ارزیابی منطقه و محل مورد نظر توسط موسسه جهت ارائه پیشنهادات متناسب با نیاز کارفرما
امضای قرارداد با کارفرما (مدت، حقوق و تعداد نگهبان بین موسسه و کافرما مورد توافق قرار میگیرد)
نیاز به وجود نگهبان محله
با توجه به گسترش زندگی شهری، روند رو به رشد جمعیت، افزایش ساخت و ساز ساختمان ها و تقسیم شدن محله ها، مسأله تأمین امنیت آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار شده است که معمولاً مشکات اساسی برای ساکنان شهر به وجود آورده است.
طبق ماده 24 قانون مدنی:
“هیچکس نمیتواند طرق و شوارع عامه و کوچههائی را که آخر آنها مسدود نیست تملک نماید.”
بنابراین به منظور پیشگیری از وقوع سرقت و جرایم گوناگون، نیاز به وجود نگهبان محله بیش از گذشته افزایش می یابد.
نگهبان محله به فردی اطلاق میگردد که برابر ضوابط و مقررات تعیین شده پذیرش و احراز صلاحیت شده و از سوی موسسه حفاظتی مراقبتی در محل مورد نظر مستقر میشود. همچنین پس از طی دورههای آموزشی مصوب مرکز انتظام ناجا، براساس قرارداد منعقده با شرکتها و موسسات خدمات حفاظتی و مراقبتی از اماکن و اموال کارفرمایان در زمان و مکان مشخص، طبق قرارداد و ضوابط مشخص مراقبت و درقبال آن برابر قانون کار حقالزحمه دریافت میدارد .
انواع خدمات شرکت های حفاظتی و امنیتی
خدمات آموزشی
خدمات حفاظتی
مراحل دریافت نگهبان محله : خدمات آموزشی شامل تربیت یک نیروی مجرب حفاظتی و ارائه ی مشاوره در خصوص نصب و راه اندازی تجهیزات امنیتی است
این موسسات خدمات حفاظتی و مراقبتی با دریافت مجوزهای معتبر از مرکز انتظامی می توانند در جهت استخدام و به کارگیری افراد واجد صلاحیت در دو گروه مذکر و مونث اقدام کنند،
به طوری که پس از تائید و احراز هویت این افراد در این موسسات ، آنها با گذراندن دوره های مخصوص ، ضمن آشنایی با مهارت هایی مثل دفاع شخصی و آموزش استفاده از تجهیزات همراه شان، با قوانین و محدودیتهای شغلی خود نیز آشنا می شوند.
یک نگهبان محله بعد از گذراندن دوره آموزشی باید در هنگام انجام وظیفه با تجهیزات لازم و لباس فرم رسمی و مصوب که از سوی مرکز انتظامی تعیین شده است ، حضور داشته باشد